Intagningen för Influencer Crash Course är för tillfället stängd.


Influencer Crash Course

Verktygen och vägledningen du behöver för att bli en professionell influencer

 



Den här kursen kommer ta dig från att känna dig osäker och förvirrad i din roll som influencer - till att känna dig strategisk och fokuserad på din väg framåt. 
 
Du kommer att få självförtroendet att värdera dig själv och ditt arbete och på den vägen kunna få fler och välbetalda samarbeten!

Innan jag berättar mer om kursen, låt oss prata lite om dig...


Du är en ambitiös kreatör med stora drömmar som är trött på att bli erbjuden produkter mot inlägg. Det är ju, som du vet, svårt att betala hyran med "gratis" prylar! 
 
Du är beredd att skapa en seriös influencerbusiness som gör det möjligt för dig att inspirera fler människor och (ärligt talat) tjäna mer pengar.

Oavsett om du:

  • Är en mindre influencer med ett blygsamt följarantal som vill hitta en hållbar strategi för att växa.
  • Börjar närma dig 10 000 följare och känner att du är redo att börja kontakta annonsörer.
  • Fått erbjudanden om samarbeten ett tag nu men vet inte hur du ska gå tillväga för att det ska bli rätt.

Om du precis nickat instämmande är du på helt rätt plats! Och Influencer Crash Course kommer att ge dig verktygen, inspirationen och självförtroendet för att kunna jobba med dina sociala medier framöver.

När du är klar med kursen kommer du att ha:

 

  • Förstått de 8 grundstenarna som krävs för att bli en professionell influencer.
  • Hittat din nisch och därmed din väg till din idealpublik.
  • Etablerat vad det är du vill vara känd för och hur du ska åstadkomma det.
  • Skapat ett mediakit som säljer.
  • Lärt dig paketera ditt värde och dina erbjudanden för en potentiell annonsör.
  • Satt ihop ett pitchmail som gör annonsörerna nyfikna på att jobba med dig.
  • Lärt dig allt om de lagar och regler du behöver kunna för att vara en professionell influencer.

"Tack vare Lindas kurs känner jag mig proffsigare, mer genomtänkt och som att jag har mer koll nu än tidigare.

Efter att jag fick ett bättre helhetsgrepp kring mina kanaler så har jag fått göra större samarbeten som sträcker sig över alla mina plattformar och jag har utvecklat min business till att innehålla flera grenar och inkomster."

ELIN LEWENHAUPT, INFLUENCER

"Linda har alltid varit mitt stöd i det här att vara influencer, i allt från hur jag ska ta betalt till hur jag ska bygga mitt varumärke vidare."

- Johanna Berglund,
Influencer Snickarglädjen

 

"Jag har följt Lindas arbete länge, beundrar vad hon gör och och har stor tillit till hennes kompetens. Jag har verkligen insett värdet i det jag gör och tror på mig själv på ett helt annat sätt idag."

- Tess Waltenburg, Influencer 

"Med Lindas hjälp har jag lärt mig mitt eget värde som influencer både mot min publik och samarbetspartners och fått det självförtroende jag behöver för att vara personlig med min publik."

- Malou Augustin, influencer & trädgårdsmästare, Evergreengarden.se 

Jag heter Linda Hörnfeldt och är din kursledare!

Jag hjälper småföretagare och influencers att förstå styrkan i att bygga ett starkt varumärke och riktiga relationer i sociala medier!

Jag är också entreprenör, föreläsare, författare till boken "Yrke: Influencer", grundare av branschorganisationen Influencers of Sweden och jobbar som influencer under mitt varumärke La Linda. Man kan säga att, det här med influencers och att bygga relationer på nätet, det kan jag en hel del om!

Efter 12 år i Stockholm och i epicentret av influencerbranschen har jag nu flyttat ut på landet utanför Örnsköldsvik där jag bor i ett litet grått hus med min hund Leia, min katt Sixten och mina höns.

Jag tycker det jag gör är viktigt för att vi människor bygger relationer till andra människor. För att bli framgångsrika måste vi förstå våra kunder och lära oss vad som engagerar på riktigt!

Vad finns inuti
Influencer Crash Course? 

 

Modul 1

Introduktion till influencer marketing och personligt varumärke

För att lyckas som influencer måste du förstå uppbyggnaden av ett personligt varumärke och vad som gör någon inflytelserik. Influencers är nämligen inget nytt, de har funnits i alla tider.

Skillnaden de senaste 10-15 åren är dock att dessa profiler fått egna plattformar och skapat egna mediahus istället för att förlita sig på andras kanaler för att synas. Vad innebär det och vad betyder det för dig?

Highlights:

  • Hur fungerar influencer marketing?
  • Åtta grundstenar som gör en professionell influencer.
  • Vanliga misstag nya influencers gör och hur du undviker dem.
Modul 2

Bygg ditt personliga varumärke och hitta din nisch

Vare sig du vill eller inte så har du ett personligt varumärke, frågan är; har du kontroll över det? Och vet du hur du använder det för att skapa business? 

I modul två av Influencer Crash Course kommer du att gräva ned dig i ditt eget personliga varumärke, analysera var du är idag och var du vill med ditt inflytande. 

Dessutom kommer du att kartlägga vilken nisch du vill verka inom och hur du ska använda den för att hitta din idealpublik.

Highlights:

  • Nulägesanalys av ditt personliga varumärke.
  • Få klarhet i din nisch.
Modul 3

Positionering & mediakit

Hur enkelt är det för varumärken att identifiera dig som en möjlig samarbetspartner? Du befinner dig i en bransch där konkurrensen växer för varje dag och måste därför positionera ditt varumärke för att attrahera rätt samarbetspartners.

I detta arbete ingår även att ta fram ditt mediakit och din prislista, de två viktigaste tillgångarna när det är dags att börja sälja in din kanal till annonsörer.

Highlights:

  • Positionera dig rätt för annonsörer.
  • Skapa ett mediakit som säljer.
  • Lär dig ta betalt.
Modul 4

Pitcha och sälja in samarbeten

I modul fyra tar vi oss an uppgiften att faktiskt sälja in samarbeten till potentiella samarbetspartners. Du kommer att paketera ditt erbjudande och presentera det i form av ett pitchmail.

Dessutom kommer vi titta på några förhandlingsstrategier och samarbetsavtal.

Highlights:

  • Pitcha in dig till samarbetspartners.
  • förhandlar du.
  • Hur fungerar det med avtal?
Modul 5

Annonsmärkning & skatteregler

 

Som professionell influencer finns det lagar och regelverk du måste känna till. I modul fem bryter vi ner dessa och ger dig exempel som visar hur du ska annonsmärka för att följa marknadsföringslagen. 

Du kommer också få lära dig vilka skatteregler som gäller för dig som influencer.

Highlights:

  • Marknadsföringslagen och annonsmärkning.
  • Skatteregler för influencers.
  • Skillnaden mellan att driva företag och att vara privatperson.

Långt innan jag grundade vad som skulle bli Influencers of Sweden 2014 brann det i mig för att leda kvinnliga kreatörer rätt i den här djungeln av gratisjobb, produktutskick och tankar som “men jag är väl inget speciellt”.

Jo det är du! Och det finns så många med dig. MIN dröm är att ge dig inspiration, jävlar anamma och självförtroende nog att ta den där platsen och inspirera de människorna som ser upp till just dig. Jag vill att du ska använda din röst, din plattform och det som är speciellt med just dig för att förändra världen så lite eller så mycket som du själv vill.

Att driva eget företag och jobba med sociala medier har bokstavligt talat förändrat mitt liv. Att hitta min plats, min drivkraft, att hjälpa andra leva sin passion, det har varit värt allt. Alla sena nätter, alla hårslit och allt magont. För jag vet att jag är på rätt plats.

Och nu vill jag hjälpa dig. Let’s do this.

❤️  Linda

Disclaimer: Om du inte gör jobbet så kommer du inte se resultat av varken mina produkter eller mina föreläsningar. Det här är INTE en "bli rik snabbt"-lösning utan strategier som kräver tid, energi och dedikation. Dina resultat är personliga och varierar beroende på dina egna förutsättningar och arbetet du lägger in.

La Linda/Linda Hörnfeldt or this training are in no way affiliated with or endorsed by Facebook, LLC